Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS) Nedir? Ne Demek? Hakkında Kısaca Bilgi

Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS) nedir? ne nemek? hakkında kısaca bilgi

Sağlık-Tıp Terimi Olarak Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS)

Üriner sitemi etkileyen hastalıkların ortaya çıkardığı semptomları tanımlamak için kullanılır.

Sağlık-Tıp Terimleri Sözlüğü (1477)


Bilgiyi Paylaşın: tweet facebook
Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS) terimi hakkında yorum yazabilirsiniz.
Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS) terimi hakkındaki yorumlar

Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS) hakkında henüz yorum yazılmamış. Üstteki formu kullanarak ilk yorumu yazabilirsiniz.

Alt Üriner Sistem Ssemptomları (AÜSS) ile ilgili benzer terimler:

Aşırı Aktif Mesane (AAM): Ani idrar sıkışıklığı, inkontinans, idrar sıklığında artış ve noktüri'yi içeren üriner depolama semptomlarının toplamı.

Mesane: Böbreklerden gelen idrarı toplayan organdır.

Allah'ın Subuti Sıfatları: Allahın subuti sıfatları Allah'a has, ona özel sıfatlardır. Ancak bu sıfatların benzerleri sınırlı olarak diğer varlıklara da verilmiştir.

Hayat : Allah'ın diri ve canlı olmasıdır.

İlim : Allah'ın gizli açık her şeyi bilmesidir.

Semi' : Allah'ın gizli açık her şeyi işitmesidir.

Basar : Allah'ın gizli açık her şeyi görmesidir.

İrâde : Allah'ın bir şeyin olup olmamasını istemesidir.

Kudret : Allah'ın sonsuz güç ve kuvvet sahibi olmasıdır.

Kelâm : Allah'ın ses ve harflere muhtaç olmadan konuşmasıdır. Kutsal kitaplar Allah'ın kelam sıfatının sonucudur.

Tekvin: Allah'ın yaratması.

Her Müslümanın, Allah'ın bütün kemâl sıfatlarına sahip, noksan sıfatların hepsinden de uzak olduğuna inanması farzdır.

Allah'ın Zati Sıfatları: Allahın zati sıfatları Allah'a has, ona özel sıfatlardır. Başka varlıklarda bulunmaz.

Vücud : Allah'ın var olması demektir.

Kıdem : Allah'ın varlığının başlangıcı yoktur. O her zaman vardır.

Bekâ : Allah'ın varlığının sonu yoktur. Onun varlığı sonsuzdur.

Vahdâniyyet : Allah'ın bir olması demektir. Eşi, ortağı ve benzeri yoktur.

Muhâlefetün lil havâdis : Allah'ın yarattığı varlıklara benzememesi demektir.

Kıyam bi nefsihî : Allah'ın varlığı kendisindendir, var olmak için başka bir varlığa muhtaç değildir.

Her Müslümanın, Allah'ın bütün kemâl sıfatlarına sahip, noksan sıfatların hepsinden de uzak olduğuna inanması farzdır.