Çok Amaçlı Sahne Nedir? Ne Demek? Hakkında Kısaca Bilgi

Çok Amaçlı Sahne nedir? ne nemek? hakkında kısaca bilgi

Tiyatro Terimi Olarak Çok Amaçlı Sahne

Değişik sahne-seyirci ilişkilerini sağlayacak biçimde yapılmış sahne. Bazen ortada, bazen yanlarda, bazen önde yada hem önde hem ortada yada yanlarda ve benzeri biçimde çaşitlilik içinde kullanılmaya el verişli sahne yapısı.

Tiyatro Terimleri Sözlüğü (562)


Bilgiyi Paylaşın: tweet facebook
Çok Amaçlı Sahne terimi hakkında yorum yazabilirsiniz.
Çok Amaçlı Sahne terimi hakkındaki yorumlar

Çok Amaçlı Sahne hakkında henüz yorum yazılmamış. Üstteki formu kullanarak ilk yorumu yazabilirsiniz.

Çok Amaçlı Sahne ile ilgili benzer terimler:

Çocuk Tiyatrosu: İlk öğretim öncesinden ergenlik yaşına değin, çocuklar için yapılan tiyatro.Gelişmiş ülkelerde çocuk tiyatroları genellikle dört yaş öbeğinde ele alınır; bunlar beş ile yedi, ile dokuz, dokuz ile onbir ve onbir ile ondört yaş öbekleridir.Çocuk tiyatroları çeşitlidir;

1- Çerçeve sahne içinde çocukların çocuklar için hazırlandıkları gösteriler;

2- Çerçeve sahne içinde çocukların yetişkinler için oynadıkları oyunlar;

3- Yetişkin oyuncuların çocuklar için oynadığı oyunlar;
a) Profesyonel oyuncuların büyük tiyatrolarda, çok sayıda seyirci önünde oynadıkları büyük yapımlar;
b) Profesyonel oyuncuların küçük bir alan içinde çocukların arasında ve onlarla birlikte oynadıkları oyunlar;

4- Çocukların seyirci ortasında oynadıkları oyunlar;

5- Eğitmenlerin çocuklarla birlikte geliştirdikleri oyunlar;

6- Okulda eğitim amaçlı çocuklarla hazırlanan oyunlar.

Çin Tiyatrosu: Büyük ölçüde simgelere baş vurarak ezgi,dans,akrobasi ve sözsüz oyun sanhatlarının belirleştiren ve seyirciye Doğu tiyatrosuna özgü göstermeci nitelikleriyle yönelen tiyatro.Şiirli konuşmaları ve simgelerden oluşan bir dekoru vardır. Oyuncular rolü yaşayıp canlandırmazlar,onu yansıtırlar. seyirci rolün ne olduğu ile değil, nasıl oynandığı ile ilgilenir. Sovyet yönetmen m Meyerhold, sonra da Epik tiyatro kuramcısı Brecht, ünlü Çinli oyuncu Mei Lang Fan yoluyla Çin tiyatrosundan etkilenmişlerdir.

Çifte Kavuklu: Orta Oyunu'nda ustalık gösterisi yapmak üzere iki Kavuklu'nun bulunması;bunlar aralarında yarışırlardı.

Çiçek Yolu: Sahneden seyirci salonunun ortasından geçen, salonun arkasına denk uzayan ve seyircileri ikiye ayıran oyun yükseltisi. Dünya tiyatrolarına Japon Kabuki tiyatrosundan geçmiştir. Bunu batıda ilk kez Alman yönetmen Max Reinhardt kullanmıştır.