Kengeş Nedir? Ne Demek? Hakkında Kısaca Bilgi

Kengeş nedir? ne nemek? hakkında kısaca bilgi

Tarih Terimi Olarak Kengeş

İlk Türk devletlerinde, devlet işlerinin görüşülüp karara bağlandığı büyük meclis için kullanılan isimlerden biri.

Tarih Terimleri Sözlüğü (1857)


Bilgiyi Paylaşın: tweet facebook
Kengeş terimi hakkında yorum yazabilirsiniz.
Kengeş terimi hakkındaki yorumlar

Kengeş hakkında henüz yorum yazılmamış. Üstteki formu kullanarak ilk yorumu yazabilirsiniz.

Kengeş ile ilgili benzer terimler:

Aktris: Sinema ve tiyatro sanatçısı kadın.

Sakalar (İskitler): İSKİTLER/SAKALAR (MÖ XI.YY. - MS II.YY.)

İskitler diğer adı ile Sakalar atlı göçebe kavimlerindendir. Tarihimizde önemli rol oynadığı bilinen ilk Türk topluluğudur. MÖ VII. yüzyıllarda Tuna nehrine ulaştıkları bilinmektedir. İskitliler Şamanisttirler ve ölümden sonra hayatın olduğuna inandıkları için ölülerini Kurgan olarak bilinen çadır mezarlara gömdükleri bilinmektedir.

Asya'daki mücadeleleri Alp Er Tunga Destanı'nda anlatılmaktadır. İran tarafından yazılan Şeyhname'de Alp Er Tunga'nın ne derecede önemli bir şahsiyet olduğu açıklamaktadır. (Alp Er Tunga ağıtı) Türklerin ilk kadın hükümdarı olan Alper Tunga'nın torunu Tomris Hatun İskitler zamanında Türklerin kadınlara ne kadar önem verdiğinin bir göstergesidir. İskitlerin bazı özellikleri şu şekilde özetlenebilir:

1. İskitler Türklerin etkin olduğu ilk siyasi topluluk olarak bilinmektedir.
2. Atılı göçebe kültürünün de kurucularıdır.
3. Havyan üslubu sanat tarzını öncüleridir.
4. Tarihte ilk defa koşumları kullanarak atların etkinliğini arttırmışlardır.
5. Tarihte ilk defa Pantolon, kemer ve kemer tokasını kullanan topluluktur.
6. Anadolu topraklarına ilk akınlar İskitler zamanında düzenlenmiştir.
7. Önemli devlet adamları Alp Er Tunga ve Torunu Tomris Hatundur.
8. Şu ve Alpertunga destanları İskitlerin önemli sözlü edebiyat eserleridir.

Sakalar: Osmanlı Devleti'nde savaşta askerlerin su ihtiyacını karşılamaktan sorumlu asker grup.

Ütilitarizm: Ahlaksal eylemin amacı faydadır. Her eylem bireye sağladığı fayda ölçüsünde değerlidir. Bize fayda sağlayan durumlar değişirse ahlak sistemimiz de değişecektir. Bir eylem, bir insana fayda sağlıyorsa iyi, sağlamıyorsa kötüdür. Herkese fayda sağlayan durumlar farklı olacağına göre herkesin ahlak yasası da farklı olacaktır. Dolayısıyla evrensel bir yasa yoktur.